مهم ترین فنون تست زنی

1- قبل از شروع تست زنی به تطبیق سوالات پرسشنامه و پاسخ نامه (از نظر الف ب یا 1 - 2 و جهت خانه ها ) و چپ چین یا راست چین بودن آن ها  توجه نمایید .   

2- در هنگام تست زدن صورت سوال را کامل خوانده و به نکات کلیدی توجه کرد.

3- زمانی که مشغول پاسخ دادن به یک سوال هستید ، فقط به همان سوال فکر کنید و در فکر سوال بعدی و قبلی نباشید .

4- اگر در جلسه آزمون پاسخ سوال یا سوالهایی را نمی دانستید ، مضطرب و مایوس نشوید . مطمئن باشید که اکثر داوطلبان هم مثل شما پاسخ این سوال را نمی دانند وقرار نیست که شما به تمام سوالات یک درس پاسخ دهید.

5- بهترین روش غلبه بر آزمون تستی ای که نمره منفی دارد استفاده از روش زیر به ترتیب ارائه شده می باشد . الف) آنچه را که میدانید بزنید .   ب) آنچه را که به یاد می آورید را بزنید. ج)آنچه را نمی دانید نزنید

6- اشتباه در محاسبات عددی  ریاضی معمولا نتیجه شتاب وعدم تمرکز است . پس شتابتان را کنترل کنید وتمرکز تان را افزایش دهید.

7- بهتر است زمان تست زنی در منزل را از زمان استاندار کوتاهتر در نظر بگیرید تا به آزمون حقیقی شباهت بیشتری پیدا کند( و زمان تست زنی را برای درس های ساده تر، کم تر کنید). پس برای تمرین در مهارت تست زدن در خانه حتما ساعت مچی بپوشید و مدت زمان تست را مشخص کنید ( به طور متوسط هر 20 سوال را باید در مدت 15 دقیقه جواب دهید اما برای درسهای آسان تر مثل هدیه های آسمانی هر 20 سوال 10 دقیقه وقت بگیرید.)

8- همیشه بهترین منابع برای داوطلبان ،تست های  سال های گذشته است اما چون امسال سال اول پایه ششم است بهترین منبع سوالات موجود در وب خودمان است که از بسیاری از معلمین توانمند کشوری برداشت شده است .( در سمت راست وبلاگ در قسمت پیوندها روی گزینه بانک سوالات تست کلیک کنید )

9- به یاد داشته باشید هیچ گاه قبل از یادگیری مناسب از تست استفاده نکنید.

10- گاهی با اندکی فکر کردن متوجه میشوید پاسخ سوال را نمی دانید در آن صورت بلافاصله کنار آن سوال علامت (- ) گذاشته و از آن عبور کنید وبه هیچ وجه روی آن متوقف نشوید تا زمان را مدیریت نمایید و درصورت اضافه آوردن وقت به سوال مربوطه بازگردید

.

11- همان طور که تست زدن را تمرین می کنید تست نادرست را نزدن را هم تمرین کنید تا نمره منفی نگیرید .

12- یکی از مشکلات دانش آموزان ششم عدم آشنایی با پاسخ نامه است پس در پاسخ نامه های تهیه شده تست بزنید تا با پاسخ نامه بیگانه نباشید .

13- یکی دیگر از مشکلات تست زدن دانش آموزان ابتدایی پاک کردن ناقص جواب و زدن خانه دیگر است که کامپیوتر این تست را غلط در نظر می گیرد پس دوست خوبم تا جای ممکن تستی را پاک نکنید . و خانه پر شده را کامل پر کنید که مورد قبول کامپیوتر مصحح باشد .

14- بر نگردید !  تجربه نشان داده است اکثر کسانی که پس از انتخاب پاسخ تست ، بر می گردند و دوباره گزینه های آن را بررسی و دست کاری می کنند یا با اشتباه و خطا مواجه می شوند . در صورتی که هیچ دلیلی برای باز گشت و اصلاح تست وجود ندارد ، به این کار اقدام نکنید

15- در جلسه امتحان از اتود(مدادنوکی) استفاده نکنید و از مداد b4  یا مدادی که پر رنگ ونرم باشد استفاده کنید وچند مداد با خود داشته باشید در آزمون فرصت تراش کردن نیست .

16- از جواب دادن شانسی پرهیز کنید .به خاطر داشته باشید هر 3 سوال غلط شما مساوی است با حذف یکی از سوالات درست L بنابراین هیچ گاه شانسی تست نزنید.

17- هر 10 تست یک بار شماره تست را با شماره پاسخنامه کنترل کنید( با این روش متوجه می شوید که سوالات را در جای مشخص خود تکمیل نموده اید)

18- به کلمات کلیدی گزینه ها توجه کنید مثل کدامیک درست است، کدام درست نیست، چه نامیده می‌شود، چگونه است، کدام مهمتر است، کدام نادرست است، کمترین، بیشترین، حداکثر، حداقل، مقایسه کنید و ....

19- یک توصیه مهم برای افزایش مهارت تست زنی در آزمون این است که در یک ماه پایانی هر روز یک نمونه از سوالات مشابه را علامت زده و بعد پاسخ های خود را مرور کنید .این کار علاوه بر تاثیرمثبت در تست زنی ،در رفع اشکالات درسی ،کنترل و تنظیم زمان ،آشنایی با تستهای مهم بسیار موثر خواهدبود .نکات کلیدی و سخت را خلاصه نویسی کنید تا در شب امتحان مرور کنید.

20- تمام سوالات دفتر چه را بخوانید ، از اولین سوال شروع کرده و تمام سوالات را بخوانید . اگر در درسی به چند سوال متوالی نتوانستید  پاسخ دهید آرامش خود را از دست ندهید ، نفس عمیقی بکشید و با خود بگویید حتی نفراتی که رتبه های خوبی را کسب می کنند به تمامی سوالات آزمون پاسخ نمی دهند ، سپس سوالات بعدی را با دقت بخوانید و آنها را رها نکنید  شاید بعد از این سوالات ، چند تست ساده مطرح شده باشد .

22-

● یک نکته بسیار مهم

تعدادی از داوطلبان به سوالات در دفترچه پاسخ می دهند و در پایان جواب ها را در پاسخ ها را در پاسخنامه منتقل می کنند با این کار ممکن است وقت تمام شود و فرصت انتقال را پیدا نکنند. بنابراین هیچ وقت جواب سوالات را عقب نندازید! بلافاصله بعد از تشخیص سوال درست، پاسخ ان را وارد پاسخ نامه کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.